Logo nedir? Sözcük manaı olarak hakikat önlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak kârletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara malik kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan şahıs veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı enikonu önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çtuzakışmasını yapacak şahıs veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çtuzakışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, kârletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler bâtınin elan çok yeğleme edilebilir. Nazar boncuğu bir sektörde etkinlik gösteren kârletmelerin ekseriyetle logoları bölümü özümleme fiyat. Fakat ansızın zait bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza üstelik adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çtuzakışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayıcı kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, basitçe anlaşılır, biçimırlanması basitçe, olabilir evetğunca az nüshada renkten oluşdünyalıkıdır. Her çhemayar baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koskocaman zarar verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine tatminkâr olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetıdizi gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem bile sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı mana bakımında bu bilgi çok önemlidir.