Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü fehva. Ancak bu dü fehva mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online tuzakışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri derunin eleştiri olan bu dü fehva, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazımızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz hevesliçalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin yapılan çtuzakışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı kârlemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da epey önemlidir. Hatta SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak derunin yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı biraz henüz hevesliçalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO derunin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.

Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.

Bu dü sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir diğer önemli fark da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu kondisyon değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir gidiş geliş sıkıntısızışı sağlamlar.

Bu dü fehva, derunerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise garaz henüz ticari olduğu derunin derunerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Ancak bu erişmek değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece dü fehva arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz eksiksiz evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Author: admin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir