Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı topluluk süresince kıymeti olan , kudret, çizi ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tümüdür.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Terbiye; ferdin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değmeslekme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı mimarilabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına munis ) değmeslekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis bakılırsa;

· Terbiye bir süreçtir.

· Terbiye sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde değmeslektirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değmeslekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç esas öğesi vardır.

1. Lakinç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Terbiye lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı eksiksiz kültürler kucakin tıpkısıdır. Lakinçların içinde ne olduğu ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakılırsa değmeslekebilir, lakin sürecin doğbeyı değmeslekmez.

Terbiye kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birşu denli filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna üstüne farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün tanımı şudur: Terbiye, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değmeslekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmeslekikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.

Terbiye, adam kucakin hayat boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere munis olabileceği kabil istenmedik yönde de vürutebilir. Terbiye sürecinin meslekletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda maruz terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Yani terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye sürdürmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belli bir tasar ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise otomatik vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir mekanizma olarak ele aldatmaındığında ise terbiye sisteminin üç esas ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Göz; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; ekol süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, yetki, imtihan akıbetları kabil istenilen davranış değmeslekiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Author: admin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir